کلید واژه را وارد کنید

ساخت کیت‌های تشخیصی تعیین HLA

ساخت کیت‌های تشخیصی تعیین HLA

درBitmiş Çelınçlar
portfolio
نام سرمایه گذار:
تاریخ انتشار :
1 January, 1970
مکان:
مقدار:
معماری:
درباره پروژه

مهلت ثبت‌نام در چالش پایان یافت!

ساخت کیت‌های تشخیصی تعیین HLA

چالش نوآوری ساخت کیت‌های تشخیصی تعیین HLA

کیت‌های تشخیصی تعیین HLA علاوه بر شناسایی برخی از بیماری‌های ژنتیکی که اصطلاحاً وابسته به HLA هستند، در پیوند اعضا برای جلوگیری از رد پیوند و مهم‌تر از آن، در پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز نیز کاربرد فراوانی دارند، زیرا عدم تطابق HLA اهداکننده سلول‌های بنیادی و گیرنده پیوند، نه تنها می‌تواند منجر به رد پیوند شود، بلکه می‌تواند به تهاجم سلول‌های پیوندشده به میزبان بینجامد. همچنین حدود 70% بيماراني كه برای ادامه حيات خود وابسته به دريافت سلول‌هاي بنيادي خون‌ساز هستند، در میان خويشاوندان خود اهداكننده مناسبي پيدا نمي‌كنند. در نتیجه ضرورت استفاده از سلول‌های بنیادی اهداکنندگان سازگار غیرخویشاوند دوچندان شده است. لذا با توجه به روند افزایش جمعیت کشور و تغییرات هرم سنی آن، و همچنین شیوع بیماری‌هایی که نیاز به پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز دارند، تعیین HLA و تولید کیت‌های تشخیص آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بر همین اساس ما در ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی به دنبال روش‌های عملی برای «ساخت کیت‌های تشخیصی تعیین HLA» هستیم. شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، و سایر پژوهشگران و فناوران علاقمند می‌توانند در قالب انفرادی یا گروهی در این چالش شرکت کنند. اگر ایده مناسبی در سر دارید، همین حالا دست به کار شوید … ساخت کیت‌های تشخیصی تعیین HLA  ساخت کیت‌های تشخیصی تعیین HLA

شرح مساله و ملاحظات

ملاحظات فنی این چالش به شرح زیر است:

  • کیت ساخته‌شده باید دقت لازم (Sensitivity) همانند کیت‌های خارجی موجود در بازار را داشته باشد و به طور اختصاصی قادر به شناسایی HLA درخواستی باشد.
  • کیت ساخته‌شده نباید برای بررسی نهایی نیازمند نرم‌افزارهای دستگاه‌های خارجی باشد تا در صورت قطع پشتیبانی خارجی و عدم دسترسی به نرم‌افزارها، روند طراحی، ساخت و تولید کیت با مشکل مواجه نشود.

معیارهای ارزیابی این چالش به شرح زیر است:

  • عملکرد فنی روش
  • توجیه اقتصادی (شامل هزینه‌ تمام‌شده، سرمایه‌گذاری اولیه مورد نیاز و امثال آن)
  • توجیه فنی (سهولت یا پیچیدگی فرایند، وضعیت تامین مواد اولیه، تجهیزات مورد نیاز و امثال آن)
ساخت کیت‌های تشخیصی تعیین HLA

ساخت کیت‌های تشخیصی تعیین HLA

مساله محوری این چالش، «ساخت کیت‌های تشخیصی تعیین HLA» است. انتخاب روش تعیین HLA کاملاً آزاد است و هیچ محدودیتی ندارد.

زمان‌بندی مراحل

1 اردیبهشت 97

ساخت نمونه آزمایشگاهی

برندگان مرحله اول در این مرحله می‌بایست حداکثر ظرف 10 ماه و با استفاده از تسهیلات آزمایشگاهی که دریافت نموده‌اند، یک «نمونه آزمایشگاهی» مطابق با طرح مفهومی خود بسازند.

22 تیرماه 96

برگزاری فن‌بازار

در قالب یک رویداد نیم‌روزه از صاحبان طرح‌های برتر دعوت می‌شود تا طرح‌های خود را در حضور جمعی از سرمایه‌گذاران و حامیان بالقوه ارایه نمایند.

17 تیرماه 96

کارگاه آموزشی تجاری‌سازی

در این مرحله صاحبان طرح‌های مرحله اول در یک کارگاه آموزشی شرکت خواهند کرد تا ضمن آشنایی با اصول و فنون تجاری‌سازی فناوری، برای ارایه طرح‌های خود نزد سرمایه‌گذاران و حامیان بالقوه آماده شوند.

1 تیرماه 96

ثبت طرح مفهومی

در این مرحله شرکت‌کنندگان می‌بایست حداکثر تا اول تیرماه سال 96، طرح مفهومی خود را در چارچوبی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، مدون نموده و در سایت چالش بارگذاری نمایند.

جوایز

مرحله دوم

ساخت نمونه آزمایشگاهی

2 طرح برتر نهایی

10 و 5 میلیون تومان جایزه نقدی

در پایان چالش و طی رویداد نوآوردروز به نفرات یا گروه های اول و دوم این مرحله، از سوی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو علاوه بر تسهیلات تجاری‌سازی جایزه نقدی اعطا خواهد شد.

مرحله اول

طرح مفهومی

3 طرح برگزیده

10 میلیون تومانتسهیلات آزمایشگاهی

در پایان مرحله اول به 3 طرح برگزیده از سوی هیات داوران بسته به الزامات طرح مفهومی، 10 میلیون تومان تسهیلات آزمایشگاهی (شامل خرید ملزومات و استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی) تعلق می‌گیرد.

حامی این چالش

اخبار مرتبط